در حال بارگزاری

شما اینجا هستید:خانهوبلاگ تقویم و دانشگاه

این جزوه توضیح می‌دهد که چرا به تقویم نیاز دارید، استراتژی‌هایی برای مدیریت زمانتان به اشتراک می‌گذارد، و شما را با منابعی مرتبط می‌کند تا به شما کمک کند از هر روز در دانشگاه بهترین استفاده را ببرید.

چرا به تقویم نیاز دارید

بین کلاس های سخت، تکالیف و مطالعه، دوستان جدید و رویدادهای اجتماعی، تعهدات در خانه و تعهدات فوق برنامه، مدیریت زمان در کالج می تواند یک چالش باشد. ممکن است آزادی، انعطاف و استقلال بیشتری داشته باشید، که می تواند منجر به برنامه ریزی بیش از حد، به تعویق انداختن یا عقب افتادن در کلاس ها شود. با این حال، مدیریت برنامه شما در کالج نباید زیاد باشد. با کمی برنامه ریزی و ساختار، می توانید بهتر مجهز شوید تا زمان خود را در اختیار داشته باشید، زندگی متعادلی داشته باشید و در کار خود بمانید. و نتیجه می دهد: مطالعات نشان داده است که دانش آموزانی که زمان خود را برنامه ریزی می کنند در تخصیص زمان مطالعه فردی خود کارآمدتر بودند، به طور مناسب تری برای جلسه گروه آموزشی آماده شدند و نمرات بالاتری در آزمون های شناختی کسب کردند (ون دن هورک، 2006). این جزوه چندین نوع برنامه ریزی را به اشتراک می گذارد که می توانید برای مدیریت زمان خود انجام دهید و شما را با منابع مرتبط می کند تا به شما کمک کند از هر روز بهترین استفاده را ببرید. توجه داشته باشید که برای برنامه ریزی ترم و برنامه ریزی هفتگی می توانید از یک تقویم آنلاین (به عنوان مثال، تقویم گوگل، iCalendar، Outlook و غیره) استفاده کنید.

برنامه ریزی ترم

چه از یک تقویم دیواری استفاده کنید، چه از یک برنامه ریز نسخه برداری شده یا یک تقویم آنلاین، خوب است راهی برای توجه به تصویر بزرگ ترم تحصیلی خود داشته باشید.

تقویم ترم در یک نگاه مرکز نوشتن و یادگیری UNC یک تقویم یک صفحه ای است که تصویر بزرگ ترم شما را نشان می دهد. این می تواند در شناسایی و آماده شدن برای شلوغ ترین هفته های شما و استفاده از هفته های کندتر شما مفید باشد. توجه داشته باشید که، علاوه بر تقویم قابل چاپ پیوند بالا، مرکز نوشتن و یادگیری UNC همچنین تقویم های دیواری بزرگ ترم رایگان را ارائه می دهد که می توانید از دفاتر آنها در SASB یا در فروشگاه های دانشجویی تهیه کنید. اگر از تقویم الکترونیکی استفاده نمی کنید (یا حتی اگر استفاده می کنید)، ممکن است بخواهید از این نوع تقویم ترم کامل استفاده کنید تا بتوانید چشم انداز ترم خود را بهتر درک کنید و زمان های شلوغ را پیش بینی کنید (و امیدوارم از قبل برنامه ریزی کنید تا از آن اجتناب کنید. یک بحران استرس زا).

در اینجا چند مرحله برای برنامه ریزی موثر برای ترم تحصیلی خود با استفاده از تقویم آورده شده است:

  • برنامه های درسی خود را مرور کنید و تاریخ تمام امتحانات، مقالات، پروژه ها، رویدادها و سفر را در تقویم برنامه ریز یا ترم خود وارد کنید.
  • از هر تاریخ مقرر یا امتحان به عقب کار کنید تا برنامه ریزی کنید که چه زمانی می خواهید روی هر کار شروع کنید. برای مثال، برای مقالات، ممکن است بخواهید نقشه‌ای را مشخص کنید که چه زمانی تحقیق می‌کنید، چه زمانی پیش‌نویس خود را شروع می‌کنید، چه زمانی می‌خواهید اولین پیش‌نویس خود را به پایان برسانید، و چه زمانی می‌خواهید پیش‌نویس خود را به مرکز نگارش ببرید.

  • قرارهای جدید را به محض ظهور اضافه کنید! اینها ممکن است شامل قرار ملاقات با پزشک، جلسات در محوطه دانشگاه، ساعات اداری که قصد شرکت در آن را دارید یا مناسبت های اجتماعی باشد که نمی خواهید از دست بدهید. اگر به شما کمک می‌کند قرارهایتان را به خاطر بسپارید، یک یادآور روی تلفنتان تنظیم کنید.

برنامه ریزی هفتگی

دانش‌آموزان عموماً از وقت گذاشتن منظم برای فکر کردن و برنامه‌ریزی برای هفته آینده سود می‌برند. این نوع برنامه ریزی به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که زمان کافی برای هر یک از دوره های خود اختصاص می دهید و به جلوگیری از انباشته شدن کارهای پیش بینی نشده کمک می کند.

می توانید از هر نسخه چاپی یا تقویم الکترونیکی که انتخاب کرده اید برای برنامه ریزی هفتگی استفاده کنید، یا می توانید از یکی از برنامه ریزان هفتگی مرکز یادگیری برای برنامه ریزی روزانه و هفتگی استفاده کنید. مرکز آموزشی دارای تقویم‌هایی با بلوک‌های 60 دقیقه‌ای، بلوک‌های 30 دقیقه‌ای و بلوک‌های صبح-بعدازظهر-عصر است. هر کدام عملکرد یکسانی را انجام می دهند، بنابراین بهترین کار را برای شما پیدا کنید.

در اینجا چند مرحله برای برنامه ریزی موثر برای هفته آورده شده است:

  • هر هفته زمان منظمی داشته باشید (15 تا 30 دقیقه بودجه) برای بررسی تکالیف و تعهدات خود و ترسیم آنها در طول هفته.
  • زمان‌های اشغال شده توسط کلاس‌ها، اشتغال، ورزش، فعالیت‌های فوق برنامه، کارها و سایر تعهدات منظم را علامت‌گذاری و برچسب بزنید. اگر از یک تقویم الکترونیکی استفاده می‌کنید، به راحتی می‌توانید این رویدادها را در چند هفته یا چند ماه تکرار کنید.
  • در نظر بگیرید که کدام فعالیت ها دارای محدودیت زمانی هستند. به عنوان مثال، اگر نیاز به استفاده از BeAM makerspaces در محوطه دانشگاه UNC دارید، مطمئن شوید که ساعات آنها را در نظر گرفته اید. اگر اینترنت شما پهنای باند پایینی دارد، هنگام استفاده از اینترنت یا پخش جریانی سخنرانی با هم اتاقی های خود یا خانواده خود هماهنگ کنید.
  • برای هر کلاس، فهرستی از کارهای هفتگی ایجاد کنید و تخمین بزنید که برای هر مطالعه، تکلیف، مقاله، پروژه و آمادگی مطالعه چقدر زمان اختصاص دهید. این کارها را در اسلات های باز برنامه ریز هفتگی خود قرار دهید و در زمان بافر ایجاد کنید (غذا را فراموش نکنید!).
  • از رنگ برای متمایز کردن کلاس ها و فعالیت ها به صورت بصری استفاده کنید.
  • همچنین ممکن است بخواهید زمان کمتری را برای تهیه برنامه یا فهرست کارهای روزانه خود اختصاص دهید.

نکاتی برای اینکه برنامه ریزی هفتگی شما عملی شود

به جای انجام تکالیف در جلسات طولانی، وظایف خود را به مراحل یا بخش های قابل مدیریت کاهش دهید. از تاریخ هدف به عقب کار کنید و بار را در برنامه خود توزیع کنید. مثال: به جای خواندن 50 صفحه از یک کتاب درسی متراکم در یک جلسه، 10 صفحه را در یک زمان امتحان کنید.

بدانید چه زمانی و کجا بهترین کار را می کنید. زمانی برای سخت ترین مطالعه خود برنامه ریزی کنید که بدانید هوشیار و متمرکز هستید. گزینه های خود را در نظر بگیرید و مکان مطالعه را انتخاب کنید که در آن بتوانید کارآمد بمانید.

وقفه های برنامه خود را به حداکثر برسانید. یک تایمر تنظیم کنید تا به شما یادآوری کند که هر یک ساعت یک استراحت سریع داشته باشید. حرکت یا ورزش را در استراحت خود بگنجانید تا به شما کمک کند در زمان مطالعه متمرکز بمانید.

در صورت امکان، زودتر به کلاس بیایید تا مرور کنید و بعد از آن بمانید تا مطالب سخنرانی را تا زمانی که تازه است روشن کنید. اگر قبل یا بعد از کلاس وقت ندارید، سوالات خود را ثبت کنید و در ساعات اداری به استاد خود ببرید. اگر در کلاس‌های آنلاین شرکت می‌کنید، چند دقیقه قبل از شروع کلاس استراحت کنید تا یادداشت‌های خود را مرور کنید. از استراحت های کوچک و زمان استراحت برای گنجاندن مطالعه استفاده کنید. به عنوان مثال، فلش کارت ها را در حالی که در صف ایستاده اید، ناهار خود را گرم می کنید یا سوار اتوبوس می شوید مرور کنید.

برای تعادل تلاش کنید. فقط تصور نکنید که زمانی برای مراقبت از خود پیدا خواهید کرد – زمانی را برای مراقبت از خود (ورزش، مدیتیشن، و غیره) و حتی در صورت تمایل برای وقت آزاد برنامه ریزی کنید.

برنامه خود را در صورت نیاز تنظیم کنید. رویدادهای غیرمنتظره می توانند حتی بهترین برنامه ریزی ها را مختل کنند. انعطاف پذیری و تفکر خلاق مانع از آن می شود که شرایط پیش بینی نشده اهداف روزانه یا هفتگی شما را از مسیر خارج کند. اگر برنامه تان به هم خورد، دوباره تنظیم کنید و به بهترین شکل ممکن ادامه دهید. تعامل منظم با تقویم برای کمک به واقع بین بودن و کمک به عادت کردن به استفاده از تقویم مهم است.

زمان توقف در شب را تعیین کنید. کم خوابی بر توجه، شناخت و حافظه تأثیر می گذارد. هر شب زمان خواب هدف خود را در تقویم خود علامت بزنید و سعی کنید به آن زمان پایبند باشید. به طور مشابه، زمانی را برای بیدار شدن هر روز صبح تعیین کنید، آن را در تقویم خود علامت بزنید و سعی کنید به آن پایبند باشید.

برنامه ریز خود را همراه خود داشته باشید. اگر از یک برنامه ریز چاپی استفاده می کنید، مهم است که آن را در بیشتر مواقع همراه خود داشته باشید تا در صورت نیاز آن را داشته باشید. به آن مراجعه کنید و در صورت نیاز به روز رسانی کنید. تقویم های الکترونیکی که روی گوشی شما هستند این کار را آسان می کنند.

با منابع دیگر ارتباط برقرار کنید

سایر جزوات ما را برای نکاتی در مورد مدیریت زمان و برنامه ریزی بررسی کنید:

  • موجودی مدیریت زمان
  • برنامه اقدام هفتگی
  • برنامه اقدام ترم
  • ردیاب تکلیف و تست
  • فیلم مدیریت زمان و اهداف هوشمند
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *