در حال بارگزاری

شما اینجا هستید:خانهوبلاگ عادت های شما قدرت آن را دارند که به نفع یا به ضرر شما ترکیب شوند!

ترکیب های مثبت

ترکیب بهره وری

اجرای یک وظیفه ی بیشتر، گام کوچکی برای یک روز است، اما در سرتاسر حرفه ی شما نقش بزرگی ایفا میکند. تاثیر خودکار سازی یک وظیفه قدیمی، یا یادگیری یک مهارت جدید، می تواند بیشتر هم باشد. هر قدر بتوانید وظایف بیشتری را به صورت روان و بدون تفکر اضافی انجام دهید، مغزتان آزادی بیشتری برای تمرکز بر نواحی دیگر خواهد داشت. 

ترکیب دانش

یادگیری یک ایده جدید شما را به یک نابغه تبدیل نخواهد کرد. اما تعهد به یادگیری در سراسر طول عمر می تواند تحول زا باشد. همچنین هر کتابی که میخوانید، نه تنها مساله جدیدی را به شما می آموزد بلکه مسیر های متفاوتی از تفکر را درباره ی ایده های قدیمی می گشاید. همان طور که وارن بافت گفته: نحوه عملکرد دانش همین گونه است. همانند سود سرمایه گذاری انباشته می شود. 

ترکیب روابط

افراد رفتار خودتان را منعکس می کنند. هر قدر بیشتر به دیگران کمک کنید. دیگران هم تمایل بیشتری برای کمک به شما دارند. اندکی مهربانی بیشتر در هر تعاملی، می تواند به شبکه ای از ارتباطات وسیع و گشترده در گذر زمان منجر شود. 

ترکیب های منفی

ترکیب استرس

درماندگی از ترافیک، بار مسئولیت های فرزند پروری، نگرانی از عدم برآورده سازی تعهدات، تنش ناشی از فشار خون بالا این عوامل شایع برای استرس، همگی به تنهایی قابل مدیریتند. اما وقتی سالها باقی می مانند،  همین استرس های کوچک ، به مشکلات جدی برای سلامتی ختم می شوند. 

ترکیب افکار منفی

هر قدر دیگران را بیشتر بی ارزش، احمق یا زشت بدانید زندگی خود را بیشتر در معرض چنین تفاسیری قرار می دهید. در یک چرخه فکری گرفتار می شوید. همین موضوع درباره ی نحوه تفکرتان نسبت به دیگران صدق میکند. اگر عادت کنید که افراد عصبانی، ناعادل یا خود خواه را در اطرافتان ببینید، آنها همه جا با شما خواهد بود. 

ترکیب خشونت

آشوب، اعتراض و جنبش های بزرگ به ندرت به واسطه ی فقط یک رخداد به وجود می آیند. در عوض مجموعه ای طولانی از خرده تهاجمات و نکات منفی روزمره هستند که به تدریج تکثیر می شوند تا اینکه حد تحمل تمام می شود و آشوب همچون آتش زبانه می کشد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *