در حال بارگزاری

شما اینجا هستید:خانهوبلاگ قبل از اینکه اهداف سال جدید خود را تعیین کنید …
قبل از اینکه اهداف سال جدید خود را تعیین کنید …

سال جدید نماد شروعی تازه برای ایجاد تغییرات قابل توجه در عادات ما است. قبل از اینکه اهداف سال 1402 خود را بنویسید، در اینجا پنج نکته مهم برای تعیین بهترین اهداف برای شما آورده شده است:

اهداف خود را هوشمند نگه دارید

این مخفف عبارت Specific, Measurable, Achievable, Realistic and Time-Based است. به جای تعیین اهداف مبهم مانند “شروع به دویدن”، بهتر است یک هدف SMART مانند “دویدن 5K در کمتر از 30 دقیقه تا پایان سال” تعیین کنید. ببینید واقعاً چگونه می توانید اندازه گیری کنید که آیا به آن رسیده اید یا نه؟ شما به احتمال زیاد به اهداف SMART پایبند هستید، زیرا یک راه واضح و عینی برای رسیدن به آنها وجود دارد.

لیست را کوتاه نگه دارید

این وسوسه وجود دارد که اهداف زیادی را برای داشتن بهترین سال ممکن تعیین کنید. اما در واقعیت، شما نمی توانید همه آن را انجام دهید. من اغلب از دیو آلن، کارشناس بهره وری نقل قول می کنم: “شما می توانید هر کاری انجام دهید، اما نمی توانید همه چیز را انجام دهید”. واقعاً تصمیم بگیرید که چه چیزی برای شما مهم است و چه چیزی در آینده سود خواهد داشت. برای من سلامتی و شادی همیشه حرف اول را می زند. من قبلاً سه چیز را از لیست اهداف 1402 حذف کرده ام، بنابراین می توانم روی اولویت های اصلی تمرکز کنم

"روزهایت را چگونه می گذرانی، زندگی خود را چگونه می گذرانی"

نقل قول های فلسفی همچنان ادامه دارد! به یاد داشته باشید، شما زمان قابل توجهی را به این اهداف اختصاص خواهید داد، بنابراین مطمئن شوید که آنها به زندگی ای اضافه می شوند که واقعاً می خواهید زندگی کنید. برای مثال، ممکن است در لیست اهداف خود «دو بار در هفته به باشگاه بروید». اما اگر از رفتن به باشگاه لذت نمی برید، بیش از 25 درصد از روز خود را صرف کارهایی می کنید که نمی خواهید انجام دهید. خیلی بهتر است که یک منبع ورزشی پیدا کنید که واقعاً از آن لذت ببرید.

برای ایجاد تعادل به چندین حوزه زندگی بپردازید

سعی کنید بیش از حد روی یک حوزه زندگی متمرکز نشوید، مثلاً رژیم غذایی. در عوض، به طیف وسیعی از زمینه های زندگی از جمله مهارت ها، امور مالی، روابط و سلامت روان نگاه کنید.

حرکت بعدی خود را به همه نگویید

گاهی اوقات بهترین کار این است که اهداف خود را بین خود و برنامه ریزتان و شاید چند نفر با دقت انتخاب شده نگه دارید. در حالی که ممکن است فکر کنید عمومی بودن در مورد اهدافتان شما را برای رسیدن به آنها ترغیب می کند، من واقعاً معتقدم که توجه کمتر به موقعیت خود برای سلامت روان شما بهتر است.


اسب تیره ای باش و مردم را غافلگیر کن.

نکته پاداش:

زمانی را برای تفکر در مورد آنچه در این سال به دست آورده اید پیدا کنید، ممکن است شگفت زده شوید. مهمتر از آن، هر تقلا یا اشتباهی را که مرتکب شده اید به عنوان تجربیات یادگیری ارزشمندی برای پیشبرد سال جدید ببینید. من تضمین می کنم که امسال نسخه بهتری نسبت به سال گذشته دارید و همچنان بهتر خواهید شد. زیبایی این سفری است که ما آن را زندگی می نامیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *