در حال بارگزاری

شما اینجا هستید:خانهوبلاگ نکات مهم مطالعه، چطور متمرکز بمانیم؟

چند ماه پس از ورود به استرالیا برای شروع کارشناسی ارشد، با اولین چالش سختم روبرو شدم. من قبلاً یک شغل دانشجویی پیدا کرده بودم و بار تحصیلی که بر دوش بدم می‌کشید، نشان می‌داد که تحمل آن کمی بیش از حد بود. با این حال، من هنوز به طور معقولی خوب کار می کردم. انبوهی از یادداشت‌ها را ورق می‌زدم، دو یا سه کتاب را در یک زمان مرور می‌کردم و نسبتاً آهسته برای تکالیفم آماده می‌شدم تا وقتی ضرب‌الاجل فرا رسید دیوانه نشم. اکنون، قبل از این که بیشتر ادامه دهم، باید به شما بگویم که من یک علاقه مند به ورزش هستم و دوست دارم هم در بازی های داخل سالن و هم در فضای باز بازی کنم. اگر کسی به من می گفت که آرسنال بازنده است، آخرین نسخه فیفا 2013 را به آنها نشان می دادم و هر حریفی را که می خواستند شکست می دادم (البته با سطح دشواری “آسان” تنظیم شده است). من همچنین عاشق تماشای فیلم هستم، بنابراین هیچ شانسی را برای رفتن به سینما از دست نمی دهم – مخصوصاً وقتی بتوانم تخفیف دانشجویی بگیرم. اگر کسی حتی به هر یک از این علایق اشاره می کرد، به راحتی حواسم پرت می شد و تمرکزم را از مطالعه دور می کردم. و دقیقاً همین اتفاق افتاد! نتیجه؟ تفریح ​​کردم، ورزش کردم و فرصت هایی برای معاشرت پیدا کردم. همه صداها خوب است؟ خیر در میان همه این ماجراها، من در نهایت از جدول زمانی مطالعه ام عقب افتادم و نتوانستم برای کلاس بعدی خود به خوبی آماده شوم. از آنجایی که من قبلاً یک برنامه مطالعاتی مشخص را دنبال می کردم، توانستم با آن اتفاق ناگوار کنار بیایم و به برنامه خود برگردم. با این حال، اگر شما جزو کسانی هستید که به راحتی حواس‌تان پرت می‌شود و نمی‌توانید مسیر خود را به تحصیل بازگردانید، دوباره به اولویت‌هایتان فکر کنید. در اینجا چند نکته ساده برای مطالعه وجود دارد که به شما کمک می کند متمرکز بمانید:

1. اهداف مطالعه را تعیین کنید

اول کار های مهم؛ از اصول اولیه شروع کنید و اهداف مطالعه خود را تعیین کنید. از خود بپرسید که چرا اینجا هستید، در دانشگاه، احتمالاً (مثل من) برای این فرصت به سراسر جهان سفر کرده اید. خوش گذرانی مطمئناً یک پاسخ است، اما پاسخ اولیه نیست. دانستن اهداف شما نیمی از کار را تکمیل می کند.

2. جدول زمانی مطالعه درست کنید

هنگامی که می دانید چه می خواهید، گام بعدی این است که یک جدول زمانی مطالعه هفتگی تهیه کنید. برای هر کاری یک روال تنظیم کنید. جدول زمانی شما می تواند شامل زمانی باشد که باید به رختخواب بروید، زمانی که باید وعده های غذایی خود را صرف کنید و مهمتر از همه زمانی که باید برای مطالعه صرف کنید. هیچ قاعده سخت و سریعی وجود ندارد و البته باید بسته به اینکه کارها چگونه پیش می روند کمی انعطاف پذیر باشید. اما ایجاد یک روال ضروری است، و سعی کنید تا جایی که می توانید به جدول زمانی مطالعه خود پایبند باشید.

3. نه گفتن را یاد بگیرید

حالا من از شما نمی خواهم که تمام فعالیت های اجتماعی خود را کنار بگذارید، بلکه باید چند قدم جسورانه بردارید. اگر روزانه بیرون از خانه غذا می خورید، بهتر است این مدت را به یک روز در هفته محدود کنید، که به شما کمک می کند مقداری پول نیز پس انداز کنید. اگر هر هفته به سینما می روید، سعی کنید هر دو هفته یک بار آن را کاهش دهید. اگر کسی از شما می‌خواهد زمانی که می‌دانید باید درس بخوانید، او را همراهی کنید تا در مرکز خرید شرکت کنید، به او بگویید که مشغول هستید – و به او بگویید چه زمانی زمان بهتری است. به طور خلاصه: یاد بگیرید که نه بگویید زمانی که می دانید واقعاً باید.

4. روی اولویت های خود متمرکز بمانید

خودیاری در اینجا کلید است. هیچ کس دیگری قرار نیست شما را از انجام آنچه می خواهید باز دارد، اما شما هستید که در صورت شکست در رسیدن به اهداف خود با عواقب آن روبرو خواهید شد. به خاطر داشته باشید که شما به دلیلی در دانشگاه هستید و اگر این دلیل از بین برود هیچ چیز دیگری به خوبی در معادله نمی گنجد. کاری که من برای متمرکز ماندن انجام می دهم این است که یک دفتر خاطرات با خود داشته باشم. من تمام اهداف و اولویت های مطالعه ام را در آن نوشته ام و وقتی اوقات فراغت دارم (در زمان انتظار برای قطار یا مسافرت و قبل از خواب) آنها را به طور کامل بررسی می کنم. می توانید همین کار را انجام دهید یا حتی چند پوستر را روی دیوار اتاق خود بچسبانید. این نکات مطالعه را دنبال کنید و روی اهداف خود متمرکز بمانید، و باید متوجه شوید که نسبت به تحصیلات خود اعتماد به نفس بیشتری دارید – و همچنین می توانید از تمام جنبه های دیگر زندگی دانشجویی لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *