در حال بارگزاری

شما اینجا هستید:خانهوبلاگ هوشمندانه تر مطالعه کنید و نه سخت تر !
هوشمندانه تر مطالعه کنید و نه سخت تر !

نتایج بهتر به معنای انتخاب و فرصت بیشتر است. بنابراین چند نکته جدید مطالعه را انتخاب کنید و توانایی برجسته خود را در تکالیف و امتحانات خود ثابت کنید!

1. کلاس را از دست ندهید

دانش آموزان “الف” هرگز کلاسی را از دست نمی دهند. آنها همچنین هرگز شروع یا پایان یک کلاس را از دست نمی دهند، زیرا اطلاعیه های مهم در مورد امتحانات و پروژه ها اغلب در آن زمان انجام می شود. اگر متوجه شدید که در طول سخنرانی‌ها تمرکز خود را از دست داده‌اید، آن‌ها را با تلفن یا یک ضبط‌کننده صدای ساده ضبط کنید و بعداً دوباره گوش دهید.

2. یادداشت های خود را به سرعت و اغلب مرور کنید

پس از یک سخنرانی یا کلاس، یادداشت های خود را دوباره به سرعت بخوانید. این به ذخیره اطلاعات در حافظه بلند مدت شما کمک می کند.

3. یادداشت های خود را به صورت بصری سازماندهی کنید

به بازنویسی نکات کلیدی یک کلاس یا موضوع به عنوان نمودار کمک می کند – سعی کنید از نقشه ذهنی یا نمودار جریان یا کدگذاری رنگی عناصر کلیدی موضوع استفاده کنید. سپس می توانید قبل از رفتن به امتحان یک نگاه سریع به آن بیندازید.

4. از قبل برنامه ریزی کنید

مطمئن شوید که زمان کافی برای تکالیف و بازنگری امتحان در نظر گرفته اید. در ابتدای هر ترم، سررسیدها و تاریخ امتحانات را در برنامه ریز یادداشت کنید و به موقع برای تحقیق، ویرایش و بررسی نهایی برنامه ریزی کنید.

5. چیزها را برای دیگران توضیح دهید

اگر سعی کنید پاسخ های خود را به صورت شفاهی برای افرادی که اطلاعات زیادی در مورد موضوع ندارند توضیح دهید، به شما کمک می کند تا مسائل را در ذهن خود واضح تر کنید. والدین و خواهر و برادرهای مزاحم شما می توانند برای این کار مفید باشند!

6. با یک گروه مطالعه دور هم جمع شوید

شما هنوز هم می توانید یک زندگی اجتماعی داشته باشید و مطالعه کنید – با دوستان خود دور هم جمع شوید و یک پیتزا بخورید، ایده ها را به اشتراک بگذارید یا یکدیگر را امتحان کنید. ممکن است دیدگاه جدیدی در مورد یک موضوع به دست آورید یا راه بهتری برای نزدیک شدن به یک تکلیف پیدا کنید. گروه های آنلاین نیز می توانند برای این کار کار کنند – اگرچه پیتزای سایبری آنقدرها هم خوشمزه نیست.

7. مثبت بمانید

همه چیز به نگرش برمی گردد. در مورد موضوعات خود مشتاق باشید و از جملات تاکیدی مثبت استفاده کنید تا به خود بگویید که موفق خواهید شد و به اهداف خود خواهید رسید.

8. به غرایز خود اعتماد کنید

اگر در امتحان تحت فشار هستید، خودتان را حدس بزنید. در بیشتر موارد، اولین پاسخی که به آن فکر می کنید، پاسخ درستی خواهد بود. اگر واقعاً مطمئن نیستید، آن را یادداشت کنید و ادامه دهید – اگر وقت دارید همیشه می توانید بعداً برگردید.

9. معلمان خود را امتحان کنید

قبل از امتحان از معلمان خود سؤال کنید، مطمئن شوید که دقیقاً می دانید چه مواردی پوشش داده می شود و چه نوع سؤالاتی باید انتظار داشته باشید. آنها ممکن است چند مقاله تمرینی داشته باشند که می توانید ابتدا آنها را امتحان کنید.

10. مغز خود را تغذیه کنید و سالم بمانید

خوب بخور. غذای خوب مغز شامل ماهی، آجیل، زغال اخته و ماست است. به اندازه کافی بخوابید و برای تناسب اندام، زمان فعالی برنامه ریزی کنید. اکسیژن همچنین به حافظه و تمرکز شما کمک می کند، بنابراین استراحت کنید و هوای تازه بخورید. بسیاری از مردم بهترین ایده‌های خود را دور از میز کار خود دارند، بنابراین اگر واقعاً درگیر کلمات هستید، بیرون بروید و در اطراف پارک بدوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *