در حال بارگزاری

شما اینجا هستید:خانهوبلاگ چطوری از شکست مالی فرار کنیم؟!
چطوری از شکست مالی فرار کنیم؟!

حتی بهترین تصمیم‌گیری‌ها و متعهدترین برنامه‌های مالی ممکن است به دلیل یک بیماری غیرمنتظره، جدایی، اخراج یا سایر غافلگیری‌های زندگی از مسیر خارج شوند.

تهیه یک برنامه برای دستیابی به اهداف پولی شما مهم است، اما به همان اندازه که مهم است برنامه ریزی برای مدیریت مشکلاتی که ممکن است در این راه با آن مواجه شوید، بسیار مهم است.

ابتدا هزینه های خود را روشن کنید.

اولین قدم این است که هزینه شکست مالی خود را برآورد کنید.

به عنوان مثال، اگر شما را اخراج کردند، می توانید هزینه جابجایی را به اضافه اجاره ماه اول و آخر محاسبه کنید. هدف این است که مشخص کنید به چه منابع مالی برای حمایت از شما در شرایط اضطراری نیاز دارید.

با انجام برخی تحقیقات و انجام برخی پیش بینی هزینه ها، می توانید راه خود را به سمت سلامت مالی با اعداد ملموس و گام های عملی روشن بازگردانید، نه اینکه فقط انگشتان خود را روی هم بگذارید و امیدوار باشید که از آن عبور کنید.

چیزهای غیر ضروری را برش دهید.

شرایط اضطراری مالی می تواند به قطارهای فراری پر از هزینه تبدیل شود. به یاد داشته باشید که هنگام در نظر گرفتن هزینه های اضطراری خود، به نیازهای خود پایبند باشید. زمانی که به طور کامل به مسیر مالی خود برگشتید، همیشه می توانید به تامین بودجه اولویت های خود ادامه دهید.

گزینه های مالی خود را در نظر بگیرید.

وقتی متوجه شدید که برای مدیریت مشکلات مالی خود به چه مقدار پول نیاز دارید، سوال بعدی باید این باشد: “آیا می توانم آن را بپردازم؟”

اگر یک حساب پس انداز اضطراری دارید، ممکن است بتوانید خیلی سریع بازیابی کنید. با این حال، اگر پس انداز اضطراری شما برای بازگرداندن شما به مسیر کافی نیست، سایر گزینه های تامین مالی خود را در نظر بگیرید. آیا می توانید از یک دوست یا خویشاوند پول قرض کنید؟ آیا می توانید برای وام شخصی خرید کنید؟ آیا می‌توانید برای کارت اعتباری درخواست دهید که به شما امکان می‌دهد از یک شکست موقت با نرخ بهره اولیه عالی خلاص شوید؟

یک استراتژی برای بازگشت به مسیر ایجاد کنید.

هنگامی که متوجه شدید که چگونه می‌خواهید بودجه اضطراری خود را تامین کنید، زمان آن فرا رسیده است که تصمیم بگیرید چه تغییرات مالی خاصی را برای اولویت‌بندی فرآیند بازپرداخت انجام دهید – چه به معنای بازپرداخت وام یا پر کردن مجدد پس‌اندازهای اضطراری شما باشد. آیا کاهش موقتی وجود دارد که می‌توانید انجام دهید یا کارهایی که می‌توانید برای به دست آوردن پول اضافی برای تسریع بهبودی مالی خود انجام دهید؟

به یاد داشته باشید: لازم نیست این تغییرات دائمی باشند، اما هرچه درآمد اضافی و کاهش موقت بیشتری بخواهید، زودتر می توانید به سلامت مالی خود بازگردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *