در حال بارگزاری

شما اینجا هستید:خانهوبلاگ چطور برای مطالعه انگیزه ایجاد کنیم؟

اگر متوجه شدید که برای مطالعه انگیزه ندارید، به باشگاه خوش آمدید. تقریباً هر دانش آموزی در یک زمان این مشکل را تجربه می کند. انگیزه برای مطالعه خوب مهم است. وقتی انگیزه داشته باشید، به راحتی می توانید در یک دوره زمانی متمرکز بمانید. زمانی که انگیزه نداشته باشید، نه تنها تمرکز خود را برایتان دشوار خواهد کرد، بلکه در وهله اول شروع کار برایتان دشوار خواهد بود.

در اینجا چند راه برای افزایش انگیزه برای مطالعه آورده شده است.

  1. برای درس خواندن به خود پاداش دهید. به عنوان مثال، پس از یک جلسه مطالعه موفق، مانند یک بستنی قیفی بزرگ خوب میل کنید. دیوانه شوید و کمی گیلاس و آجیل اضافه کنید.
  2. با دوستان خود مطالعه کنید وقت مهمانی را در نظر نگیرید، اما می‌توانید از این کار لذت ببرید.
  3. اهداف بلند مدت خود را به خود یادآوری کنید. دستیابی به اهداف شما احتمالاً مستلزم موفقیت تحصیلی است. موفقیت تحصیلی مستلزم مطالعه است.
  4. عوامل حواس پرتی را از بین ببرید. اگر با کارهایی احاطه شده‌اید که ترجیح می‌دهید به جای مطالعه انجام دهید، احتمالاً به جای مطالعه آن کارها را انجام خواهید داد.
  5. علاقه خود را نسبت به آنچه باید مطالعه کنید ایجاد کنید. این کار باعث لذت بیشتر مطالعه می شود.
  6. استراحت کنید. وقتی احساس کردید که باید استراحت کنید، سعی کنید در نقطه ای توقف کنید که توقف آن منطقی است. این کار باعث می شود بعد از استراحت، مطالعه را از سر بگیرید.
  7. یک محیط راحت ایجاد کنید. اگر احساس راحتی کنید بیشتر تمایل به مطالعه خواهید داشت.
  8. اهداف معقولی برای یک جلسه مطالعه تعیین کنید. اگر به جلسه مطالعه خود به عنوان “ماموریت غیرممکن” نگاه کنید، احتمالاً خیلی دور نخواهید شد.
  9. از پوستر انگیزشی استفاده کنید. پوستر را در جایی قرار دهید که هنگام مطالعه بتوانید آن را ببینید. پوستر باید حاوی کلمات مثبت و تصویر موفقیت باشد. می توانید یکی بخرید یا حتی خودتان درست کنید. شما همچنین می توانید داستان های الهام بخش در مورد افراد واقعی که با تلاش به موفقیت رسیده اند بخوانید.
  10. فقط انجامش بده هنگامی که این کار را انجام دهید، نسبت به زمانی که نگران انجام آن باشید، احساس بسیار بهتری خواهید داشت.
     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *