در حال بارگزاری

شما اینجا هستید:خانهوبلاگ چطور یک برنامه ریز شخصی بسازیم؟
چطور یک برنامه ریز شخصی بسازیم؟

پیدا کردن یک برنامه ریز شخصی که دوستش دارید می تواند دشوار باشد. حتی اگر دقیقاً بدانید که برای سازماندهی زندگی خود به چه ویژگی هایی نیاز دارید، ممکن است نتوانید مدل آماده و مناسبی پیدا کنید. اما اگر خودتان آن را ایجاد کنید، هنوز هم می‌توانید برنامه‌ریزی عالی داشته باشید.

سفارشی کردن یک سیستم موجود

یکی از راه‌های آسان برای سفارشی‌سازی یک برنامه‌ریز، استفاده از سیستمی است که به شما امکان می‌دهد سیستم خود را بسازید.یک برنامه ریز قابل تنظیم به شما امکان می دهد اجزای مورد نظر خود را ترکیب و مطابقت دهید و مواردی را که نیاز ندارید کنار بگذارید.

از قابل چاپ استفاده کنید

با پرینتر ها، خودتان صفحات را دانلود و چاپ کنید. و از آنجایی که شما کاغذ را انتخاب می کنید، انتخاب رنگ و کیفیت شما بسیار گسترده تر از انتخاب یک برنامه ریز پیش ساخته است. شما همچنین می توانید آنها را هر طور که می خواهید ببندید. به عنوان مثال، صفحات را سوراخ کنید و آنها را به یک کلاسور اضافه کنید، یا آنها را در یک فروشگاه کپی صحافی کنید. علاوه بر این، اگر عملکرد زمان‌بندی صفحات برنامه‌ریز را دوست دارید اما نمی‌خواهید کتاب سنگینی را دنبال کنید، می‌توانید فقط صفحاتی را برای ماه جاری یا هر چیزی که نیاز شما را برآورده می‌کند چاپ کنید.

برش و چسباندن

اگر از حیله گر بودن لذت می برید، برش و چسباندن قسمت هایی از دو یا چند برنامه ریز موجود گزینه های زیادی در اختیار شما قرار می دهد. اگر چیزی که در یک برنامه ریز می خواهید نسبتا رایج باشد، اما نمی توانید آن را در یک برنامه ریز پیدا کنید، این گزینه خوبی است. این نیز با وجود استفاده از بیش از یک مورد، نباید گزینه گران قیمتی باشد. به عنوان مثال، ممکن است تنها چیزی که در یک برنامه ریز واقعاً نیاز دارید، یک دفترچه یادداشت خالی با صفحات تقویم ماهانه در سراسر آن باشد. اگر چنین است، یک برنامه ریز ساده و مقرون به صرفه بخرید. سپس، صفحات مورد نیاز خود را از آن برش دهید و در یک دفترچه یادداشت زیبا بچسبانید تا یک طرح سفارشی فوری داشته باشید که به شما کمک می کند تا در کار خود ادامه دهید.

صفحات خود را بسازید

اگر بتوانید دقیقاً آنچه را که از نظر چیدمان و متن می خواهید تصور کنید، می توانید با یک کتاب خالی، یک خط کش و یک خودکار شروع کنید. سپس، به سادگی آنچه را که برای برنامه ریز خود نیاز دارید ترسیم کنید. یا می توانید از یک الگو (یا مهارت های کامپیوتری خود) برای طراحی صفحات خود و چاپ آنها استفاده کنید. یک گزینه مشابه این است که از یک مجله خالی برای استخراج روش خود برای پیگیری فعالیت های روزانه خود استفاده کنید. اگر ترسناک به نظر می رسد، اجازه دهید روش شخص دیگری الهام بخش شما باشد. برای مثال، Bullet Journal به عنوان روال روزانه یک مرد شروع شد و به سیستمی تبدیل شد که دیگران نیز دوست داشتند.

خلاق باش

اگر بسیاری از گزینه‌های مختلف برنامه‌ریز را از نظر چیدمان قابل قبول می‌دانید، اما چیزی غیرعادی‌تر یا جذاب‌تر می‌خواهید، همیشه می‌توانید یک برنامه‌ریز ساده را شخصی کنید. از ظروف نوشتن رنگی، برچسب، نوار طرح دار و موارد دیگر استفاده کنید تا کمی خلاقیت به برنامه ریز خود بیافزایید. اکثر فروشگاه‌های صنایع دستی مملو از ابزارهایی هستند که برای تبدیل یک تقویم خسته‌کننده یا صفحه خالی به اثر منحصر به فرد خود نیاز دارید. برای ایده‌ها، به لشکر افرادی نگاه کنید که تعهد خود را به دکوراسیون برنامه‌ریز در رسانه‌های اجتماعی مستند می‌کنند.

چرا باید برنامه ریز شخصی خود را بسازید؟ ایجاد سازمان‌دهنده خود برای برنامه‌ریزی فعالیت‌ها، رویدادها و قرارهای روزانه و ماهانه به شما این امکان را می‌دهد که فقط آنچه را که نیاز دارید در یک برنامه‌ریز شخصی ایجاد کنید و ویژگی‌ها و صفحات غیرضروری و استفاده نشده نداشته باشید. هدف یک برنامه ریز چیست؟ یک برنامه‌ریز یا سازمان‌دهنده شخصی به شما کمک می‌کند همه چیز را از تولد، قرار ملاقات با پزشک، رویدادهای خاص، جلسات و غیره پیگیری کنید و روشی کارآمد برای سازمان‌دهی موثر وقت به شما ارائه می‌دهد. آیا واقعاً یک برنامه ریز به شما در مدیریت زمان کمک می کند؟ کاملا! یک برنامه‌ریز شخصی می‌تواند به شما کمک کند تا با در جریان قرار دادن شما در مورد کارهایی که باید انجام دهید، در مسیر خود بمانید، بنابراین به شما کمک می‌کند زمان خود را بهتر مدیریت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *