در حال بارگزاری

شما اینجا هستید:خانهوبلاگ چگونه روز خود را برنامه ریزی کنیم ؟
چگونه روز خود را برنامه ریزی کنیم ؟

زندگی همان چیزی است که زمانی اتفاق می‌افتد که شما مشغول انجام برنامه‌های دیگر هستید.» در حالی که این ضرب المثل حقیقت زیادی دارد، اما این نیز درست است که هدف بدون برنامه فقط یک آرزو است. بدون برنامه ریزی مناسب، خط بین ایده و استراتژی نامشخص می شود و نقشه شما را برای آینده محو می کند. با این حال، هنگامی که برای روز خود برنامه ریزی می کنید، اهدافی را تعیین می کنید و پیشرفت خود را دنبال می کنید، دقیقاً می دانید که در چه جایگاهی قرار دارید و برای رسیدن به اهداف خود تلاش می کنید.

خواه به دنبال کاهش حجم کاری زیاد، ایجاد یک عادت جدید یا ایجاد زمان بیشتری برای سرگرمی باشید، درک نحوه برنامه ریزی روزتان کلید کنترل و رسیدن به جایی است که می خواهید بروید. در اینجا هشت راه اصلی برای برنامه ریزی روزتان آورده شده است تا بتوانید بهره وری خود را افزایش دهید و به رویاهای خود برسید.

 

چگونه برای روز خود برنامه ریزی کنید

یادگیری اینکه چگونه روز خود را برنامه ریزی کنید به این معنی است که از مهارت ها و زمان خود برای استفاده حداکثری از منابع خود استفاده کنید.

1. پیشاپیش فکر کنید

انسان ها اراده محدودی دارند. وقتی سعی می‌کنید برای روز خود در صبح برنامه‌ریزی کنید، در ابتدا نیروی اراده خود را از دست می‌دهید. چرا این کار را با خودتان انجام دهید، در حالی که می توانید به همین راحتی روز خود را از شب قبل برنامه ریزی کنید؟ با آگاهی دادن به اینکه فردا چگونه خواهد بود، از لحظه ای که از خواب بیدار می شوید از نظر ذهنی آماده هستید – نیازی به هدر دادن زمان و انرژی در زمانی که استراتژی روز شما آماده است و منتظر است. این لزوماً به معنای برنامه ریزی برای هر دقیقه از روز نیست. همچنین به معنای استفاده از قدرت روتین برای حذف برخی چیزها از بشقاب خود است. دلیلی وجود دارد که استیو جابز و باراک اوباما هر روز یک لباس می پوشیدند. این نوع روتین ها انرژی مغز شما را برای چیزهایی که واقعا مهم هستند ذخیره می کنند – تصمیم گیری های سخت و تمرکز بر اهداف خود.

2. آداب و رسوم را در آغوش بگیرید

قوی ترین برنامه شما در صبح انجام می شود. در آغوش گرفتن مراسم صبحگاهی ساختار و نظم و انضباط لازم را برای یادگیری نحوه برنامه ریزی زندگی روزانه خود فراهم می کند. همچنین حال و هوای روز شما را تنظیم می کند و طرز فکر شما را به سمت مثبت بودن و بهره وری تغییر می دهد. مانند هر عادت جدید، مدیریت برنامه شما مستلزم سازگاری است تا آن را به ماهیت دوم تبدیل کند. عادت های جدیدی را در برنامه خود بسازید تا به شما یادآوری شود که آنها را به طور مداوم دنبال کنید. با تشریفات عادات جدید، می‌توانید الگوهایی بسازید که با ارزش‌ها و اولویت‌های شما همسو باشد.

3. آهسته

همانطور که فناوری می تواند مفید باشد، تسلط بر نحوه برنامه ریزی روز زمان بسیار خوبی برای آنالوگ شدن است. قبل از اینکه هر فناوری را روشن کنید، یک تکه کاغذ بردارید و بنویسید که نتایج نهایی برای یک روز موفق چه خواهد بود. در مرحله بعد، مراحل لازم برای رسیدن به آنجا را یادداشت کنید. از این مراحل، مواردی را که می‌توانید در یک روز به طور واقع بینانه انجام دهید، انتخاب کنید. با استراحت چند دقیقه ای از هجوم اطلاعات دیجیتال، می توانید با آرامش بر روی برنامه عمل امروز تمرکز کنید. این را بخشی از برنامه صبحگاهی خود قرار دهید تا قبل از شروع روز، ذهن خود را در جای درستی قرار دهید.

4. ابزارهایی را بیابید که برای شما کار می کنند

لازم نیست فناوری را به طور کامل نادیده بگیرید – برنامه ها و ابزارهای مدیریت زمان برای بسیاری از افراد ضروری هستند. برای تسلط بر نحوه برنامه ریزی روز خود، تمرکز خود را با پرفروش ترین برنامه ریز زندگی سفارشی تونی رابینز، RPM Life Planner، افزایش دهید. برخلاف اکثر سیستم‌های مدیریت زمان، که صرفاً بر روی ترسیم فهرست کارهای شما تمرکز می‌کنند، برنامه‌ریز زندگی RPM رویکردی جامع دارد. شما تمام ابزارهایی را که برای سازماندهی نیاز دارید و آنچه را که واقعاً از زندگی می خواهید دنبال کنید، در دستان خود دارید. شما نه تنها برای اینکه چگونه روز خود را برنامه ریزی کنید، بلکه چگونه استراتژی و اهداف بزرگتر زندگی را برآورده کنید، طرحی قابل دستیابی دریافت می کنید. این رویکرد شما را از مشغله فعالیت های غیرمتمرکز نجات می دهد. شما پیشرفت واقعی می کنید – حرکت رو به جلو به سمت علایق خود.

5. از CHUNKING استفاده کنید

وقتی چیزهای زیادی در بشقاب خود دارید، تمرکز روی هر چیزی تقریبا غیرممکن است، خیلی کمتر بر نحوه برنامه ریزی روزتان. راهبرد مدیریت زمان در مرکز روش برنامه ریزی سریع (برنامه ریزی RPM) را وارد کنید. برنامه ریزی RPM به جای اینکه به زمان خود به عنوان یک منبع زودگذر فکر کنید که یا «صرف شده» یا «پس انداز شده است»، شما را راهنمایی می کند تا نتایجی را که واقعاً در زندگی می خواهید اولویت بندی کنید، سپس زمان خود را به سمت آن اهداف اختصاص دهید. با استفاده از تکنیک تکه تکه کردن، می توانید با منابعی که در اختیار دارید، اهداف واقع بینانه و دست یافتنی تعیین کنید، بدون اینکه خود را خسته کنید. برای تمرین تکه کردن، فعالیت ها و اطلاعات مشابه را در قطعاتی به اندازه لقمه گروه بندی کنید. تکه تکه کردن یکی از بهترین راه ها برای برنامه ریزی روز است – متوجه خواهید شد که همه چیز از برنامه ریزی روز کاری تا لذت بردن از روزهای تعطیل طبیعی تر می شود.

6. تعیین حد و مرز

وقتی برای روز کاری خود برنامه ریزی می کنید، برای هر مورد یک بازه زمانی واقع بینانه به خود بدهید و از آن پنجره کوتاه بیایید. تعیین حد و مرز با زمان شما را قادر می سازد تا تمرکز کنید و به پارامترهای برنامه ریزی که برای خود تعیین کرده اید تکیه کنید. عادت دیگری که باید در روز خود بسازید این است که ذهن و بدن خود را دوباره تنظیم کنید – حتی اگر نمی خواهید. زنگ ساعت را تنظیم کنید تا هر ساعت زنگ بخورد. وقتی زنگ زد، بایستید و کشش دهید تا حالت خود را دوباره تقویت کنید. قبل از بازگشت به سر کار، از خود بپرسید که آیا آن ساعت آخر مثمر ثمر بوده است یا خیر و ساعت بعدی را برای حداکثر نتایج برنامه ریزی کنید.

7. اقدام گسترده ای انجام دهید

همه ما لیست های طولانی از کارهایی که در تلفن هایمان انجام می دهیم یا به یخچال هایمان چسبیده ایم. آنها پر از وظایفی هستند که ما نمی خواهیم انجام دهیم، اما می دانیم که باید انجام دهیم. با این حال، یادگیری اینکه چگونه روز خود را برنامه ریزی کنید مربوط به وظایف روزانه نیست. این مربوط به اقداماتی است که انجام می دهید و شما را به سمت هدفتان سوق می دهد. شما باید لیست کارهای خود را کنار بگذارید و یک برنامه اقدام عظیم (MAP) ایجاد کنید. نقشه شما به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که فعالیت هایی که در برنامه شما به پایان می رسد هدف گرا هستند و به هدف شما مرتبط هستند. این به هر کاری که انجام می‌دهید معنا می‌بخشد – حتی کارهایی که آنها را کوچک می‌دانید – که تمرکز شما را بهبود می‌بخشد و به شما امکان می‌دهد در یک روز کارهای بیشتری انجام دهید.

8. خودتان را در اولویت قرار دهید

هر چقدر هم وسوسه انگیز است که به خودتان بگویید که فقط به نیازهای شخصی خود «پیش می‌روید»، واقعیت این است که وقتی مشغول می‌شوید، اینها اولین کارهایی هستند که در این اختلاط گم می‌شوند. اولویت دادن به سلامت کلی جسمی، روانی و عاطفی سنگ بنای موفقیت پایدار را تشکیل می دهد، بنابراین زمانی که برای روز خود برنامه ریزی می کنید آنها را فراموش نکنید.

ورزش و تغذیه صحیح به شما انرژی و نشاطی را می دهد که برای روزتان نیاز دارید. عادات مثبتی مانند مدیتیشن یا یوگا بر ذهن و بدن شما متمرکز است. خودمراقبتی به شما زمان می‌دهد تا استراحت کنید و دوباره جمع شوید. اولویت دادن به خود تنبلی نیست – همه این موارد در نهایت برای بهره وری و خلاقیت شما ضروری هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *