در حال بارگزاری

شما اینجا هستید:خانهوبلاگ چگونه یک برنامه درسی بسازیم؟
چگونه یک برنامه درسی بسازیم؟

مقصر سپردن تکالیف به لحظه آخر هستید؟ تو تنها نیستی! اما اگر از بیدار ماندن تمام شب برای تجدید نظر در امتحانات یا نوشتن مقاله هایی که قرار است روز بعد باشد خسته شده اید، استفاده از یک برنامه درسی برای تسلط بر هنر مدیریت زمان، مسیر آسان تری را برای موفقیت تحصیلی ارائه می دهد.

در اینجا نحوه ایجاد یک برنامه تحصیلی را بررسی کردیم که می تواند بسیار کاربردی باشد، با استفاده از این برنامه ریزی از زندگی دانشگاهی لذت ببرید و با معدل بالا فارغ التحصیل شوید.

سبک یادگیری خود را پیدا کنید

نمی دانید که چگونه یک برنامه درسی ایجاد کنید که نیازهای خاص شما را برآورده کند؟ شناسایی سبک یادگیری شما بخش مهمی از این فرآیند است. هرچه بیشتر در مورد نحوه عملکرد مغز خود بدانید، راحت تر می توانید یک برنامه مطالعه موثر را تنظیم کنید.

یادگیرنده بصری: یادگیرندگان بصری معمولاً در نقاشی خوب هستند و اغلب وقتی تصاویری دارند که به آنها در پردازش اطلاعات کمک می کند، چیزها را راحت تر به یاد می آورند. اگر فکر می کنید ممکن است یک یادگیرنده بصری باشید، تکنیک هایی مانند کدگذاری رنگ می تواند به شما در ایجاد یک برنامه مطالعه مناسب کمک کند.

یادگیرنده منطقی : اگر با اعداد راحت تر باشید، ممکن است یک یادگیرنده منطقی باشید. یادگیرندگان منطقی اغلب گروه‌هایی از اطلاعات را با هم دسته‌بندی می‌کنند تا به کمک آنها مسائل را بفهمند. آنها در حل مسئله با استفاده از فرمول ها و رویه ها خوب هستند، این موضوع آنها را برای درک برنامه های دیجیتالی آماده می کند. 

یادگیرنده اجتماعی : اگر در تنظیمات گروهی پیشرفت کنید، می توانید یک یادگیرنده اجتماعی باشید. به جای تلاش برای سرکوب سبک یادگیری طبیعی خود، سعی کنید فرصت های یادگیری مشترک زیادی را در برنامه مطالعه خود قرار دهید و آن را در قالبی قابل اشتراک طراحی کنید.

صرف نظر از نحوه پردازش اطلاعات، هر دانش آموزی می تواند از ایجاد یک برنامه ریز درسی بهره مند شود. ترفند این است که مطمئن شوید برای سبک یادگیری مورد علاقه شما کار می کند.

برنامه ریزی درسی

یک جدول زمانی درسی موثر باید سفر تحصیلی شما را چندین ماه قبل ترسیم کند. هر ترم را در دانشگاه با یادداشت کردن زمانی که امتحانات و تکالیف دارید شروع کنید، سپس بقیه زندگی خود را حول آن تاریخ های کلیدی برنامه ریزی کنید.

حتماً یادآوری‌های منظمی را در مورد ارزیابی‌های آتی در برنامه‌ریز خود قرار دهید تا از غافلگیر شدن جلوگیری کنید. ایجاد تعادل بین تحصیلات خود با زندگی اجتماعی و سایر تعهدات می تواند زندگی در دانشگاه را پراکنده کند، به همین دلیل است که بسیار مهم است که ایده روشنی از اینکه واقعاً چه زمانی باید اولویت بندی کار دانشگاه خود را شروع کنید، بسیار مهم است.

دادن زمان زیادی برای انجام کارتان قبل از سررسید به این معنی است که مجبور نخواهید بود با استرس ناشی از رعایت ضرب الاجل های لحظه آخری کنار بیایید. برنامه‌ریزی از قبل نیز یک مهارت ارزشمند برای زندگی فراتر از دانشگاه است، بنابراین می‌توانید همین الان از آن استفاده کنید.

انواع مختلف برنامه ریزی درسی

از خاطرات دست نویس گرفته تا صفحات گسترده اکسل، برنامه ریزی درسی می توانند در قالب های مختلف موثر باشند. انتخاب مناسب کلید ترک عادات بد درسی است، زیرا به احتمال زیاد به یک جدول زمانی مطالعه که مکمل برنامه شماست پایبند می‌مانید.

اینها برخی از مؤثرترین برنامه ریزی های درسی برای دانش آوزان مدرسه و  دانشجویان دانشگاه هستند:

برنامه ریز مطالعه روزانه :  اگر واقعاً می خواهید زندگی تحصیلی خود را تقسیم بندی کنید، از یک برنامه ریزی درسی روزانه استفاده کنید. با فضای زیادی برای یادداشت ها، این سبک برنامه ریز به شما کمک می کند تا یک روز در یک زمان زندگی واحد را داشته باشید و در عین حال به شما امکان می دهد به آینده نگاه کنید.

برنامه ریز مطالعه هفتگی : طراحی شده برای نمایش یک هفته کامل، یک برنامه ریزی درسی هفتگی برنامه شما را به بلوک های 7 روزه تقسیم می کند.

برنامه ریز مطالعه ماهانه : با ارائه یک نمای کلی از برنامه شما، یک برنامه ریزی درسی ماهانه نگاهی اجمالی به آینده نزدیک ارائه می دهد.

برنامه ریز آنلاین برنامه ریزان آنلاین امکان انعطاف پذیری را فراهم می کنند و می توانند برای ارسال یادآوری به شما برنامه ریزی شوند. Excel، Outlook و Evernote برخی از محبوب ترین پلتفرم ها برای ایجاد برنامه های مطالعه هستند.

سازماندهی در دانشگاه می تواند یک فرآیند تدریجی باشد، بنابراین اگر برای ایجاد عادت برنامه ریزی برای مطالعات خود زمان می برد، دلسرد نشوید. با گذشت زمان و تمرین، به برنامه ریز مطالعه خود تکیه خواهید کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *