در حال بارگزاری

شما اینجا هستید:خانهوبلاگ چگونه یک دوست درسی می تواند به شما در موفقیت کمک کند؟
چگونه یک دوست درسی می تواند به شما در موفقیت کمک کند؟

چگونه یک دوست درسی می تواند به شما در موفقیت کمک کند؟

داشتن یک دوست به شما انگیزه می دهد و همه طرف ها را مسئول نگه می دارد. احتمال موفقیت هر دوی شما در تحصیل بیشتر است – بالاخره دو عقل بهتر از یک عقل هست. در حین گذراندن دوره، جفت شدن با یک دوست درسی مزایای زیادی دارد. دوستان تحصیلی فقط برای دانش آموزان مدارس یا  دانشجویان دانشگاه مفید نیستند. در این مقاله درباره اینکه چگونه داشتن یک دوست می تواند به شما در تحصیل کمک کند بیشتر صحبت خواهیم کرد. 

با انگیزه نگه داشتن یکدیگر

داشتن انگیزه در حین انجام یک دوره تحصیلی می تواند چالش برانگیز باشد، به خصوص اگر به صورت آنلاین مطالعه می کنید. یک دوست مطالعه می تواند یادگیری را هم آسان تر و هم هیجان انگیز کند. اگر یکی از شما احساس بی انگیزگی کند، یکی برای جمع کردن دیگری وجود خواهد داشت. داشتن یک شریک تحصیلی حتی ممکن است جنبه رقابتی شما را تحریک کند، زیرا ارزیابی و هر نمره آزمون را به اشتراک می گذارید. این می تواند شما را به تلاش بیشتر برای نتایج بهتر سوق دهد.

به اشتراک گذاری اهداف و دانش

دوست شما ممکن است روش‌ها یا برنامه ریزی های درسی متفاوتی برای یادگیری داشته باشد که شما می‌توانید آن‌ها را متناسب با خودتان انتخاب کنید. این در دوره های فعلی و در طول مطالعات آینده شما ارزشمند خواهد بود.

آیا می توانم تکالیف را همراه با دوست درسی خود انجام دهم؟

قطعا کار بر روی ارزیابی ها با دوست تحصیلی خود امکان پذیر است و حتی مفید است. شما و دوستتان احتمالاً اهداف مشابهی و دانش قبلی دروس مشترک خواهید داشت، که در حین یادگیری مزیتی به شما می دهد. می توانید با آنها مفاهیم چالش برانگیز بسازید. همچنین بحث در مورد دیدگاه های متضاد در مورد موضوعات مختلف می تواند مفید باشد. این به شما کمک می کند تا از زاویه ای جدید به مطالب درسی خود نزدیک شوید

پاسخگو باقی می ماند

پایبندی به یک برنامه مطالعه اگر شامل دو نفر باشد بسیار ساده تر است، زیرا می توانید یکدیگر را در مسیر درست نگه دارید. متعهد به اشتراک گذاری اهداف به شما کمک می کند تا از تعلل دوری کنید و به شما انگیزه می دهد که ضرب الاجل ها را رعایت کنید. به احتمال زیاد خود را برای رسیدن به هدف تحت فشار قرار می دهید زیرا نمی خواهید دوست خود را ناامید کنید.

چگونه باید با تعارضات با دوست درسی ام برخورد کنم؟

اگر متوجه شدید که دوست درسی شما وزن خود را نمی کشد، با او چت ملایمی داشته باشید. اگر شریک مناسبی را انتخاب کرده اید، باید بتوانید به خوبی ارتباط برقرار کنید و هر مشکلی را با هم حل کنید. اگر متوجه شدید که هنوز بین هر دوی شما درگیری وجود دارد، بهتر است روابط خود را قطع کنید و ادامه ندهید. بهتر است دوست دیگری با اخلاق کاری مشابه پیدا کنید.

به اشتراک گذاری منابع

منابع زیادی وجود دارد که می توانید با دوستان خود به اشتراک بگذارید: کتاب های درسی، که می تواند هزینه های هر دوی شما را کاهش دهد لینک های وب سایت یادداشت‌های سخنرانی – مخصوصاً اگر یکی از شما به دلیل بیماری یا تعهد متناقضی کلاس را از دست بدهد، مفید است، زیرا کسی را خواهید داشت که برای شما یادداشت برداری کند.

تست کردن یکدیگر

یک دوست مطالعه در زمان امتحان بسیار ارزشمند است، اما راه های دیگری وجود دارد که می توانید در طول یک ترم به یکدیگر کمک کنید. تو می توانی: کارهای مکتوب یکدیگر را بخوانید و بازخورد و بینش ارزشمندی ارائه دهید برای ادغام مطالب درسی، آزمون های کوچکی تهیه کنید با هم تجدید نظر کنید و همدیگر را امتحان کنید پس از ارائه نظرات خود را بیان کنید و در مورد عملکرد خود به یکدیگر بازخورد بدهید.

پیدا کردن رفیق مطالعه مناسب

هنگام جستجوی یک دوست برای مطالعه، مهم است که فردی را پیدا کنید که اهداف مشابه شما را داشته باشد. همچنین اگر برنامه مطالعه آنها با برنامه شما مطابقت داشته باشد مفید است. سپس می‌توانید تکالیف را با هم تکمیل کنید، یا قبل از امتحانات یکدیگر را امتحان کنید. راه های مختلفی برای یافتن دوست مطالعه مناسب وجود دارد. می توانید در کلاس سوال کنید و اطلاعات تماس خود را در تابلوی اعلانات بگذارید. یا می توانید در گروه های فیس بوک یا در تابلوهای اعلانات مجازی به دنبال شریک مناسب به صورت آنلاین باشید.

آیا رفیق درسی من باید در همان دوره تحصیل کند؟

رفیق که درس می خوانی لازم نیست در همان کلاس یا دوره با تو باشد. در حالی که اشتراک گذاری مطالب درسی فوایدی دارد، گاهی اوقات همکاری با دانش آموزی که اخلاق کاری مشابهی با شما دارد و با آن ها خوب است، مفید است. در حین تحصیل در VU، با دانشجویان همفکر خود در یک باشگاه ملاقات کنید، یا در یک جلسه آموزشی در یک فضای آموزشی Hub شرکت کنید تا با سایر دانشجویان رشته خود ارتباط برقرار کنید. تحت مدل بلوک VU، دانش آموزان سه روز در هفته در کلاس های تعاملی و به سبک کارگاهی با هم یاد می گیرند. این محیط آموزشی به شما این امکان را می دهد که نه تنها با معلمان خود، بلکه با همکلاسی های خود نیز آشنا شوید. دوست شما نیازی ندارد که قبلاً یک دوست باشد – در واقع، اگر اینطور نباشند، ممکن است برای هر دوی شما بهتر باشد. دوستان به جای اینکه به شما در رسیدن به اهداف مطالعه کمک کنند، می توانند حواس خود را پرت کنند.

آیا می توانم فقط زمانی که در مدارس و دانشگاه مشغول به تحصیل هستم، یک دوست درسی داشته باشم؟

دوستان مطالعه مفید هستند، مهم نیست در کجا درس می خوانید – چه در TAFE یا در جای دیگر. اگر در موسساتی مانند VU Polytechnic (پیوند خارجی) آموزش حرفه ای می گذرانید، ممکن است پیدا کردن یک دوست برای کار در محتوای دوره مفید باشد. این می تواند به ویژه برای کاربردهای عملی مفید باشد، جایی که می توانید دانش مهارت ها و تکنیک های خاص مورد نیاز برای آینده شغلی خود را به اشتراک بگذارید.

برای مطالعه با یک دوست آماده شوید

یافتن دوست مناسب برای مطالعه مزایای زیادی دارد. شما می توانید منابع را به اشتراک بگذارید، یکدیگر را با انگیزه نگه دارید و در رقابت دوستانه بمانید و برای دستیابی به اهداف نهایی خود به یکدیگر فشار بیاورید.

آیا می توانم بدون رفیق درسی یک دانش آموز یا دانشجو موفق باشم؟

بله، مطمئناً شما هنوز هم می‌توانید بدون یک دوست مطالعه به اهداف خود برسید، اما یادگیری را آسان‌تر و بسیار سرگرم‌کننده‌تر می‌کند. هنوز یکی از دانشجویان دانشگاه ویکتوریا نیستید؟ اکنون در مورد حمایتی که می توانیم ارائه دهیم و راه هایی که به شما کمک می کنیم بهترین دوست تحصیلی را پیدا کنید، می دانید، درباره تحصیل با ما بیشتر بدانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *